Aktiviteter i klubben

Se övriga aktiviteter i Aktivitetskalendern

Roger Nordmarks fågelmatning

Söndag den 27 mars 2022 gör vi en utflykt till Roger Nordmarks fågelmatning (Campen) på Ronningen där det finns chans att fota bl.a spillkråkor. Roger brukar ofta kunna locka fram dem. Där finns en liten lada och möjlighet att grilla. Ta med det ni vill äta och dricka och gärna någonting att sitta på.

Om du kommer från Södra Svartbyn sväng höger in på Ronningsvägen precis före skylten ”Norra Svartbyn”. Där träffas vi kl. 10.00.
Sedan kör vi 2 km till kraftledningen och 500m till en parkering på höger sida. Går vägen 200m framåt, svänger höger där det finns en mindre parkering. Följer skoterspåret ca 500m till Campen.

Väl mött med hopp om att våren inte gör att vägen blir alltför svårframkomlig.

Fotoutflykter

Bodens fotoklubb arrangerar med jämna mellanrum fotoutflykter. Dessa kan gå till närområdet likväl som mera avlägsna utflyktsmål i Sverige och våra grannländer. Vid kommande fotofika visas utvalda bilder från utflykten och vi får tillfälle att kommentera dessa. För att få delta i våra fotoutflykter måste du vara medlem i Bodens fotoklubb.

Fotofika

Fotofika försöker vi ha varje vecka. I annat fall kan vi ses på annat ställe. I Coronatider kan vi träffas via Zoom.

Instawalk

Instawalk innebär att vi går ut och fotograferar med våra mobiltelefoner. Ofta är det valda teman som man skall fotografera. Det brukar hålla på mellan en till några timmar, beroende på hur många som deltar. När det är klart lägger man upp bilderna på Bodens fotoklubbs instagram och går igenom bilderna tillsammans. Ibland anordnas detta även för skolungdomar som en sportlovsaktivitet.